czwartek, 23 marca 2017

Gile w wawerskim lesie.



W Warszawie Wawer, przy ruchliwej ulicy, w niewielkim mieszanym lesie, zobaczyłam trzy gile.



Czy Gile na stałe mieszkają w tym lesie? Postanowiłam to sprawdzić.
Po trzech dniach wróciłam w to samo miejsce i oto co zobaczyłam. 


Samiczka Gila z materiałem do budowy gniazda.





Samiec też zbiera materiał do budowy gniazda, wspólnie budują gniazdo. 


Samiczka Gila z przysmakiem.

Niewielki, gęsty i  mieszany las, w którym rosną: dęby, jarzębiny, brzozy, olchy, klony, jawory, sosny, jałowce i wiele innych drzew oraz krzewów jest odpowiednim miejscem dla tych ptaków, ze względu na dostępność pożywienia. 
Gile, głównie żywią się nasionami drzew i krzewów leśnych. Przysmakiem są nasiona 
( skrzydlaki) klonu. Spożywają też pestki owoców leśnych np. jarzębiny, głogu, dzikiej róży. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz